بزرگترین فرش خاکی جهان در جزیره هرمز(اسباب کشی از بلاگر)

این مطلب تکراری است و قبلن توسط خودم در وبلاگ قبلی در بلاگر منتشر شده بود و فقط بدلیل اینکه درآرشیو خود داشته باشمش این پست را به آن اختصاص دادم.دو پست بعدی نیز تکراری است و به دلیل مذکور نگاشته خواهد شد. و ادامه نقاشی ها را در پست های آینده خواهم گذاشت.  

 Hormoz _  photo by Amir Moslemzadeh

 امروز جزیره هرمز(در استان هرمزگان_جنوب ایران)بسیار بکر وفراموش شده باقی مانده در حالی که یکی از مهمترین و پررونق ترین بنادر ایران در سده های گذشته بوده است، تا حدی که بسیاری ازکشورها ازجمله پرتقال به این نگین گرانبها چشم داشته اند. قلعه معروف پرتقالی ها در این جزیره شاهدی بر این ادعاست.

وجود خاکهای رنگی دراین جزیره مدتی است که هنرمندان هنرهای تجسمی بندرعباس رابه آنجا کشانده تا با استفاده از امکانات طبیعی آنجا دست به کار خلق آثار بدیع هنری گردند.
تا به حال چند جشنواره هنر محیطی و مجسمه های شنی کشوری و استانی و همینطور اردوهای هنری ( نقاشی و مجسمه های شنی) توسط انجمن هنرهای تجسمی بندرعباس در هرمز برگزار شده.
اما این بار حرف ازاجرای بزرگترین فرش خاکی جهان با خاکهای رنگی هرمز است ، انجمن از دو ماه پیش کار اتود زنی کاراکترها ، لی اوت و حاشیه های فرش را شروع کرد.اما کار طرح ریزی و اجرای نهایی این فرش بزرگ از صبح روز چهارشنبه  13/9/1387   در ساحل سنگ مرغی جزیره هرمز آغاز خواهد شد.این فرش از چند حاشیه درچهار ضلع و 12 فریم در قسمت وسط تشکیل شده که حاشیه ها با فرمها و موتیف های سنتی کار شده و طرح فریم های وسط ملهم از داستان ها و افسانه های کهن این منطقه است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد