بزرگترین فرش خاکی جهان رونمایی شد

The photo of the biggest soiled carpet on the world

 

 The biggest soiled carpet in the world 

بالاخره تلاش دوماهه و اندی کمیته طراحی بزرگترین فرش خاکی جهان به بار نشست ،و در روز سه شنبه 19 آذر 1387 پس از ده روز کار بی وقفه و شبانه روزی کمیته طراحی (طراحی روی زمین در ابعاد وسیع و اجرای رنگی با خاک ) و کمیته پشتیبانی ( امور پشتیبانی، تدارکات و اجرا رنگی با خاک) این فرش خاکی در ساحلی به نام سنگ مرغی در جزیره هرمز رونمایی شد. 

این فرش که به دلیل آفرینش در جزیره هرمز به اسم خلیج فارس نام گرفت ،در چند مورد دارای اهمیت است :

1- بزرگترین بودن: ابعاد این فرش 40 * 30 متر ، به عبارتی مساحت آن 1200 مربع می باشد که در صورت امکان ثبت در کتاب رکوردهای جهانی گینس می تواند رکود جدیدی را در این حوزه برای کشور عزیزمان بدست آورد.
2- استفاده از رنگهای کاملا طبیعی: این رنگها شامل خاکهای رنگی جزیره هرمز است که به بیش از 70 نوع طیف رنگی می رسد.
3 - بدیع بودن و ریشه دار بودن طرح های استفاده شده چه در بطن فرش و چه در قسمت حاشیه : طرح های حاشیه فرش همه بر گرفته از موتیف های سنتی و المان های بومی منطقه است و طرح های وسط که شامل دوازده کادر می باشند برگرفته از روایتی آمیخته از واقعیت های تاریخی و افسانه های مردم این منطقه است.
4 - داشتن یک طرح روایتگرانه محکم و سلیس : نوشتن این طرح ملهم از افسانه ها و یادگارهای کهن جنوب یک ماه به طول انجامید و از هیچ راهی جز تحقیقات میدانی حاصل نمی شد که این مرارت را دوست خوبم آقای ابوذر نوروزی نژاد به عهده گرفت و به نحو مطلوب از آن بر آمد. 

مدیر پژوهش و تحقیقات : ابوذر نوروزی نژاد    
 
کمیته طراحی واجرا: 
طراح کاراکتر و Layout : امیر مسلم زاده
طراح کاراکتر و Layout : امیر غفارزاده
طراح موتیف و حاشیه : آمنه رییسی
طراح موتیف و حاشیه : فرانه جلالی
طراح موتیف و حاشیه : سهیلا کشفی
طراح موتیف و حاشیه : احسان میرحسینی
طراح موتیف : ابوذر نوروزی نژاد 

مدیر هماهنگی بخش هنری : لاله فلاحتی
مدیر اجرایی : احمد کارگران
مدیر پشتیبانی و تدارکات : محمد بانوج 
کارگردان فیلم: شهاب آبروشن
تصویربردار وعکاس: امیر مینابیان  
جا دارد از فاطمه بردال که 7 روز، لیلا مقصودی 4 روز، فهیمه جلالی 4 روز، شیرین آقایی 3 روز و مانیه علویان 2 روز بصورت افتخاری ما را در اجرای فرش یاری دادند ، و نیز از حسن بردال (عکاس) ، حمزه سلیم پور (عکاس) ، شهرداری جزیره هرمز (به خاطر دراختیار گذاشتن وسیله نقلیه جهت جابجایی خاکهای رنگی و ... ) ، بخشداری جزیره هرمز ( به خاطر در اختیار قرار دادن خوابگاه جهت اسکان خانم های گروه ) ، نیروی انتظامی جزیره هرمز و مردنم خوب این جزیره قدردانی کنم.
کمیته پشتیبانی و تدارکات : محمد ایرندگانی ، هادی بانوج ، پیمان بخشی ، مسعود بهزادی فر ، امین تیماس ، نبی تیماس ، حمید رضا حاجی پشت گل ، محمد جواد حاجی زاده ، رضا دهقانی ، احسان ذبیح رضوانی ، علی رضا رحیمی ، رضا رمضان پور ، سامان صادقی ، میلاد عامری ، هادی علیشاپور ، حسن نیکزاد. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد